Haluatko liittyä jäseneksi? Meitä on jo yli 300 ympäri Suomen.
Täytä alla oleva lomake. Kaikki kentät ovat pakollisia paitsi “Auto 2”. Katso löytyykö urheiluautosi listalta? Lue myös yhdistyksen säännöt tästä.
Saat vastauksen sähköpostitse mahdollisimman nopeasti.
Liittymismaksu on 15 € ja vuosittainen jäsenmaksu 50 €.
Kerho on siirtynyt jäsenrekisterin käytössä 1.11.2022 alkaen Flomembers-jäsenrekisterin käyttöön ja siksi alla oleva linkki jäsenhakemukseen avautuu uudessa selainikkunassa.
Urheiluautolista
SccH:n urheiluautolistaan on kelpuutettu autot jotka kerhon näkemyksen mukaan ovat joko urheilu- tai GT-autoja. Rajatapauksien kohdalla olemme kiinnittäneet huomiota mm. sellaisiin asioihin kuten mallin harvinaisuuteen sekä merkin karismaan. Listan laadinnassa on pyritty huomioimaan myös kansallinen harrasteautonäkökulma.
Lista ei ole täydellinen varsinkaan vanhempien mallien kohdalla, mutta sitä täydennetään ja muutetaan tarpeen vaatiessa. Mikäli listaan on merkitty pelkästään auton merkki, hyväksytään kaikki sen merkkiset autot.
huom! tulemme päivittämään urheiluautolistan ja tuomme uuden listan vuosikokouksessa 2023 jäsenistön hyväksyttäväksi.
Kokemusten perusteella listan lukijoilta unohtuu helposti, että lista käsittää sekä urheilu- että GT-autot. Listassa ei edelleenkään ole lueteltu kumpaan kategoriaan automalli kuuluu, mutta erottelua helpottamaan urheilu- ja GT-autolle luotiin kerhon “viralliset” määritelmät.
Urheiluautoiksi on katsottu autot jotka:
- Ovat kaksipaikkaisia ja joiden suunnittelussa on tähdätty keveyteen, hyvään teho/painosuhteeseen, hyvään käsiteltävyyteen, urheilulliseen ajotuntumaan ja hyvään suorituskykyyn.
- Ihanteellisimmillaan urheiluauton painosuhde (etu/taka) on 50/50.
- Aikaisemmin urheiluauton piti olla takavetoinen, mutta autotehtaiden kehitysohjelmien myötä nelivetoiset tai jopa etuvetoiset autot ovat tulleet urheiluautojen kategoriaan.
- Urheiluautossa voi olla myös takaistuin mikäli auton korin muodot sen mahdollistavat, mutta nelipaikkaisuus ei saa olla suunnittelun lähtökohta. Urheiluauton takapenkki on rekisteröity korkeintaan kahdelle hengelle ja on käytettävyydeltään sopiva vain tilapäiseen käyttöön. Myös urheiluautojen replicat/kitcar-versiot on saatettu kerhon autolistassa hyväksyä urheiluautoksi.
- Urheiluauton kori ei ole käytössä automerkin muissa malleissa.
GT-autoiksi on katsottu autot jotka:
- Auton suunnittelussa on tähdätty samoihin seikkoihin kuin urheiluautossa, mutta GT-auto saattaa tarjota mukavat tilat neljälle hengelle matkatavaroineen.
- GT-auton korissa saattaa olla piirteitä autotehtaan muista malleista, mutta GT-auto on kuitenkin aina Coupé- tai avokorinen eikä se voi olla ns. tehoversio autonvalmistajan “perusmallista”.
- Ihanteellinen GT-auto on kaksi + 2 paikkainen nopea auto jolla kaksi henkilöä pystyy matkustamaan suhteelliseen mukavasti pitkiäkin taipaleita mutkaisia teitä myöten.
Jäsenyyskysymyksissä kerhon hallitus ratkaisee onko auto jäsenyyden edellyttämä urheilu- tai GT-auto, mutta autosta riippumatta voidaan jäseneksi hyväksyä myös urheiluautoihin tai autourheiluun liittyvien ansioiden tai kiinnostuksen perusteella.
Urheiluautolista löytyy tästä PDF formattissa.
SccH:n hallitus ottaa vastaan listaa koskevia esityksiä yhteystietolomakkeemme kautta.